ရင်ဘတ်ေတွနဲ့ တူးဆွ ပူေဇာ်
ေခတ်ကို ရင်ဘတ်ေတွနဲ့တူးဆွြကည့်ြကတဲ့အခါ
ဧရာဝတီက သူ့နှလံုးသားထဲက အရိုးခံအတိုင်း
သင်တို့ကို စီးဆင်းြပလိမ့်မယ် ….
ြကာခဲ့ပါြပီ
ဒါေပမယ့် … မေန့တေန့ကလို
အထက်ဗမာြပည်ရဲ့ ေနွေန အပူမီးက
ဆယ်နှစ်သားေလးရဲ့ရင်မှာ
ေြကကွဲမှုနဲ့ေတာက်ေလာင်တဲ့ မီးကို
လက်မှိုင်ချလို့သာေနရေတာ့တယ်။
ြမေတာင်ေကျာင်းြကီးရဲ့
စားေတာ်ဝန်ဦးခဲေကျာင်းလက်ရန်းေပါ်ကေန
ြမင်ေတွ့ရတဲ့ ြမင်ကွင်း တသက်မေမ့နိုင်စရာ
(သာသနာေြမပလ္လင်အသေရလှေပတဲ့၊
ေရွှြမေတာင်သာတဲ့တိုက်ဆီက၊
ေနလနှစ်ေဆာင် ပါေတာ်မူတဲ့ အခိုက်တို့ြဖင့်၊)
အရှင်နှစ်ပါး ပါေတာ်မူခန်း ဇာတ်လမ်းကြကမ်းတယ်
မုန်တိုင်းတခုရဲ့ဗဟိုချက်လိုမျိုး ဇာတိမာန်က
ဆယ်နှစ်သားေလး ေသွးသားထဲကိန်းဝပ်တယ်
ကုန်းေဘာင်မင်းဆက်ရဲ့ကျဆံုးခန်း
ကိုယ့်မင်းကိုယ့်ချင်းဇာတ်သိမ်း ပတ်စာခွါ ဖျာသိမ်း
သမိုင်းမှာ ြမန်မာတို့ရဲ့လွတ်ေြမာက်ေရးေသွးအလိမ်းလိမ်းနဲ့…။
နှစ်ကာလများ ြဖတ်သန်း
ဇာတိမာန်ြကီးထွားမှုလမ်းမှာ
မစ္စတာေမာင်မှိုင်းမှသည်
“ဒို့ဗမာတခွင်သခင်ထိုအေကျာ်အေမာ်ဂိုဏ်းတွင်ြဖင့်၊
မျို့ရတနာသဘင်အြကင်ြဗဟ္မစိုရ်ေဇာ်ကသိုဏ်းေတွနှင့်၊
ပလ္လင်ဗဟိုေသာ်တနှိုင်းေပပဇမ္ဗူသမိုင်းေပျာ်စရာအေြခ
(သခင်ကိုယ်ေတာ်မှိုင်း) ရယ်လို့ လူတိုင်းေခါ်ြကေစ ”
သခင်ကိုယ်ေတာ်မှိုင်း ဘွဲ့အမည်ခံ နယ်ချဲ့ကို အာခံခဲ့တယ်…
အကျိုးအြပစ်ကို အချိုးအဆစ်ချြကည့်စရာမလို
နယ်ချဲ့ရဲ့ရန်သူစာရင်းမှာ နံပါတ်တစ် သခင်ကိုယ်ေတာ်မှိုင်း
အဲဒီအတိုင်း တိုင်းြပည်နဲ့လူမျိုးကို ချစ်ခဲ့တယ် …။
ဂျပန်အကူအညီနဲ့ အဂင်္လိပ်နယ်ချဲ့ကိုတိုက်ထုတ်
အဲဒီ ဂျပန်ေတွကပဲ ြပည်သူလူထုကို ရိုက်ပုတ်ေလေတာ့
သခင်ကိုယ်ေတာ်မှိုင်းလဲ မေနသာ
“ မင်းတို့ပင့်လာတဲ့ဘုရားေတွ ြကည့်လည်းလုပ်ြကဦးကွာ၊
တိုင်းြပည်မှာလူေတွကို သိပ်ညှဉ်းဆဲကုန်ြပီ ”
သူ့တပည့်ေတွကို ေြပာရြပန်တာပါပဲ၊
လက်တွဲေဖာ် တပည့်တပန်းများ လုပ်ြကံခံရေတာ့
ဪ ေတာင်နန်းေြမာက်နန်း အေဆာင်ြကငှန်းနဲ့၊
အေခါင်မြမန်းရခင်က၊ ေအာင်ပန်းညို့ရရှာတဲ့၊
ေအာင်ဆန်းတို့ ေသပံုနှေြမာ။
ဆရာြကီးက အာဇာနည်ဗိမာန် ေလးချိုးြကီးနဲ့ ရင်ကျိုးခဲ့ရတယ်၊
လွတ်လပ်ေရးလဲ ရြပီ
ြပည်တွင်းစစ်လဲစြပီ
အရွယ်ေညာင်းလို့ ဇရာလည်းေထာင်းလာတဲ့
ဆရာြကီးခမျာ မနားရရှာ
ြငိမ်းချမ်းေရးသာ
ြငိမ်းချမ်းေရးသာ တိုင်းြပည်အတွက် အေရးြကီးလာ
ဆရာြကီးရဲ့ ဦးေခါင်းေပါ် စုြပံုေရာက်လာတာပဲမဟုတ်လား
တေနဝင် တေနထွက် ဆက်လိုက်ရတဲ့ခရီး
ြငိမ်းချမ်းေရး မီးေတာက် အလင်းမေပျာက်ဘို့ြကိုးစား
ေရြခားေြမြခားလဲသွားရ ြပည်တွင်းမှာလဲေဟာရေြပာရ
ဆရာြကီးရဲ့စိတ်ထား တကမ္ဘာလံုးက ေလးစားတန်ဖိုးထားသမို့
စတာလင်ြငိမ်းချမ်းေရးဆု ကိုေပးအပ်
ဆရာြကီးရဲ့ ဂုဏ်ကိုအထွတ်အြမတ်ြဖစ်ေစခဲ့ြကတယ် …။
ဆရာြကီးရဲ့အသက်ေတွသာ ြကီးရင့်ေြပာင်းလဲ
တိုင်းြပည်မှာြဖစ်ပျက်ေနတဲ့ ေခတ်ြကီးက မေြပာင်းမလဲ
(၁၉၅ဝ)ခုနှစ်က မန္တေလးဘုရားြကီး (၄၅)တာကွင်းြကီး
ြငိမ်းချမ်းေရး လူထုတရားပွဲြကီးမှာ
‘ဆရာမေသခင် ြငိမ်းချမ်းေရး ရတာကို ြမင်ချင်တယ်’ လို့
တမ်းတေြကကွဲတဲ့အသံ
ေခတ်တိုင်းမှာ မျိုးဆက်တိုင်းမှာ ပဲ့တင်ရိုက်ခတ်ေနဆဲပဲ …၊
ေတာ်လှန်ေရးခရီးြကမ်းမှာ
လွတ်လပ်ေရးအလွန် ြငိမ်းချမ်းေရး ခရီးလမ်းမှာ
အသက်အရွယ်ကို မငဲ့အား
ကျရာတာဝန်ကို ထမ်းရွက်ရှာသူ ကဝိဆရာတဆူရဲ့ သမိုင်း
ပကတိ အမှန်အတိုင်း စိတ်ရှိတိုင်းေရးရရင်
ကမ္ဘာေပါ်မှာ အြပည့်အစံုဆံုး
အမျိုးသားလွတ်ေြမာက်ေရးသမိုင်းအတ္ထုပ္ပတ္တိ စာအုပ်
ဗမာြပည်ကထုတ်တယ် ြဖစ်ေရာ့မယ် …..။
မိတ်ေဆွတို့ေရ ……
ဆရာြကီးကို ေလးစားြမတ်နိုး ရှစ်ခိုးပူေဇာ်
ဆရာြကီးရဲ့ ေလးချိုးထဲကစာသားနဲ့ တိုက်ပွဲကိုေခါ်
တိုက်ပွဲကိုေဖါ်ြကပါစို့….
အေရးြကီးလျင်ြဖင့် ေသွးစည်းြပီး
ေသွးနီးရာဆိုသည့်အတိုင်း.......
ကိုင်း ထထြကွြကွနှင့်
ဝိုင်းြကေပေရာ့.......။
ရဲရင့်သက်ဇွဲ
၂၈၀၂၂၀၁၁
(မတ်လ ၂၃ မှာကျေရာက်မယ့် ဆရာြကီး သခင်ကိုယ်ေတာ်မှိုင်းေမွးေန့အား
မတ်လ ၂၃ ရက်ေန့တွင်ေမွးေသာသူမှ ဤကဗျာြဖင့် ပူေဇာ်အပ်ပါသည်။)
ေခတ်ကို ရင်ဘတ်ေတွနဲ့တူးဆွြကည့်ြကတဲ့အခါ
ဧရာဝတီက သူ့နှလံုးသားထဲက အရိုးခံအတိုင်း
သင်တို့ကို စီးဆင်းြပလိမ့်မယ် ….
ြကာခဲ့ပါြပီ
ဒါေပမယ့် … မေန့တေန့ကလို
အထက်ဗမာြပည်ရဲ့ ေနွေန အပူမီးက
ဆယ်နှစ်သားေလးရဲ့ရင်မှာ
ေြကကွဲမှုနဲ့ေတာက်ေလာင်တဲ့ မီးကို
လက်မှိုင်ချလို့သာေနရေတာ့တယ်။
ြမေတာင်ေကျာင်းြကီးရဲ့
စားေတာ်ဝန်ဦးခဲေကျာင်းလက်ရန်းေပါ်ကေန
ြမင်ေတွ့ရတဲ့ ြမင်ကွင်း တသက်မေမ့နိုင်စရာ
(သာသနာေြမပလ္လင်အသေရလှေပတဲ့၊
ေရွှြမေတာင်သာတဲ့တိုက်ဆီက၊
ေနလနှစ်ေဆာင် ပါေတာ်မူတဲ့ အခိုက်တို့ြဖင့်၊)
အရှင်နှစ်ပါး ပါေတာ်မူခန်း ဇာတ်လမ်းကြကမ်းတယ်
မုန်တိုင်းတခုရဲ့ဗဟိုချက်လိုမျိုး ဇာတိမာန်က
ဆယ်နှစ်သားေလး ေသွးသားထဲကိန်းဝပ်တယ်
ကုန်းေဘာင်မင်းဆက်ရဲ့ကျဆံုးခန်း
ကိုယ့်မင်းကိုယ့်ချင်းဇာတ်သိမ်း ပတ်စာခွါ ဖျာသိမ်း
သမိုင်းမှာ ြမန်မာတို့ရဲ့လွတ်ေြမာက်ေရးေသွးအလိမ်းလိမ်းနဲ့…။
နှစ်ကာလများ ြဖတ်သန်း
ဇာတိမာန်ြကီးထွားမှုလမ်းမှာ
မစ္စတာေမာင်မှိုင်းမှသည်
“ဒို့ဗမာတခွင်သခင်ထိုအေကျာ်အေမာ်ဂိုဏ်းတွင်ြဖင့်၊
မျို့ရတနာသဘင်အြကင်ြဗဟ္မစိုရ်ေဇာ်ကသိုဏ်းေတွနှင့်၊
ပလ္လင်ဗဟိုေသာ်တနှိုင်းေပပဇမ္ဗူသမိုင်းေပျာ်စရာအေြခ
(သခင်ကိုယ်ေတာ်မှိုင်း) ရယ်လို့ လူတိုင်းေခါ်ြကေစ ”
သခင်ကိုယ်ေတာ်မှိုင်း ဘွဲ့အမည်ခံ နယ်ချဲ့ကို အာခံခဲ့တယ်…
အကျိုးအြပစ်ကို အချိုးအဆစ်ချြကည့်စရာမလို
နယ်ချဲ့ရဲ့ရန်သူစာရင်းမှာ နံပါတ်တစ် သခင်ကိုယ်ေတာ်မှိုင်း
အဲဒီအတိုင်း တိုင်းြပည်နဲ့လူမျိုးကို ချစ်ခဲ့တယ် …။
ဂျပန်အကူအညီနဲ့ အဂင်္လိပ်နယ်ချဲ့ကိုတိုက်ထုတ်
အဲဒီ ဂျပန်ေတွကပဲ ြပည်သူလူထုကို ရိုက်ပုတ်ေလေတာ့
သခင်ကိုယ်ေတာ်မှိုင်းလဲ မေနသာ
“ မင်းတို့ပင့်လာတဲ့ဘုရားေတွ ြကည့်လည်းလုပ်ြကဦးကွာ၊
တိုင်းြပည်မှာလူေတွကို သိပ်ညှဉ်းဆဲကုန်ြပီ ”
သူ့တပည့်ေတွကို ေြပာရြပန်တာပါပဲ၊
လက်တွဲေဖာ် တပည့်တပန်းများ လုပ်ြကံခံရေတာ့
ဪ ေတာင်နန်းေြမာက်နန်း အေဆာင်ြကငှန်းနဲ့၊
အေခါင်မြမန်းရခင်က၊ ေအာင်ပန်းညို့ရရှာတဲ့၊
ေအာင်ဆန်းတို့ ေသပံုနှေြမာ။
ဆရာြကီးက အာဇာနည်ဗိမာန် ေလးချိုးြကီးနဲ့ ရင်ကျိုးခဲ့ရတယ်၊
လွတ်လပ်ေရးလဲ ရြပီ
ြပည်တွင်းစစ်လဲစြပီ
အရွယ်ေညာင်းလို့ ဇရာလည်းေထာင်းလာတဲ့
ဆရာြကီးခမျာ မနားရရှာ
ြငိမ်းချမ်းေရးသာ
ြငိမ်းချမ်းေရးသာ တိုင်းြပည်အတွက် အေရးြကီးလာ
ဆရာြကီးရဲ့ ဦးေခါင်းေပါ် စုြပံုေရာက်လာတာပဲမဟုတ်လား
တေနဝင် တေနထွက် ဆက်လိုက်ရတဲ့ခရီး
ြငိမ်းချမ်းေရး မီးေတာက် အလင်းမေပျာက်ဘို့ြကိုးစား
ေရြခားေြမြခားလဲသွားရ ြပည်တွင်းမှာလဲေဟာရေြပာရ
ဆရာြကီးရဲ့စိတ်ထား တကမ္ဘာလံုးက ေလးစားတန်ဖိုးထားသမို့
စတာလင်ြငိမ်းချမ်းေရးဆု ကိုေပးအပ်
ဆရာြကီးရဲ့ ဂုဏ်ကိုအထွတ်အြမတ်ြဖစ်ေစခဲ့ြကတယ် …။
ဆရာြကီးရဲ့အသက်ေတွသာ ြကီးရင့်ေြပာင်းလဲ
တိုင်းြပည်မှာြဖစ်ပျက်ေနတဲ့ ေခတ်ြကီးက မေြပာင်းမလဲ
(၁၉၅ဝ)ခုနှစ်က မန္တေလးဘုရားြကီး (၄၅)တာကွင်းြကီး
ြငိမ်းချမ်းေရး လူထုတရားပွဲြကီးမှာ
‘ဆရာမေသခင် ြငိမ်းချမ်းေရး ရတာကို ြမင်ချင်တယ်’ လို့
တမ်းတေြကကွဲတဲ့အသံ
ေခတ်တိုင်းမှာ မျိုးဆက်တိုင်းမှာ ပဲ့တင်ရိုက်ခတ်ေနဆဲပဲ …၊
ေတာ်လှန်ေရးခရီးြကမ်းမှာ
လွတ်လပ်ေရးအလွန် ြငိမ်းချမ်းေရး ခရီးလမ်းမှာ
အသက်အရွယ်ကို မငဲ့အား
ကျရာတာဝန်ကို ထမ်းရွက်ရှာသူ ကဝိဆရာတဆူရဲ့ သမိုင်း
ပကတိ အမှန်အတိုင်း စိတ်ရှိတိုင်းေရးရရင်
ကမ္ဘာေပါ်မှာ အြပည့်အစံုဆံုး
အမျိုးသားလွတ်ေြမာက်ေရးသမိုင်းအတ္ထုပ္ပတ္တိ စာအုပ်
ဗမာြပည်ကထုတ်တယ် ြဖစ်ေရာ့မယ် …..။
မိတ်ေဆွတို့ေရ ……
ဆရာြကီးကို ေလးစားြမတ်နိုး ရှစ်ခိုးပူေဇာ်
ဆရာြကီးရဲ့ ေလးချိုးထဲကစာသားနဲ့ တိုက်ပွဲကိုေခါ်
တိုက်ပွဲကိုေဖါ်ြကပါစို့….
အေရးြကီးလျင်ြဖင့် ေသွးစည်းြပီး
ေသွးနီးရာဆိုသည့်အတိုင်း.......
ကိုင်း ထထြကွြကွနှင့်
ဝိုင်းြကေပေရာ့.......။
ရဲရင့်သက်ဇွဲ
၂၈၀၂၂၀၁၁
(မတ်လ ၂၃ မှာကျေရာက်မယ့် ဆရာြကီး သခင်ကိုယ်ေတာ်မှိုင်းေမွးေန့အား
မတ်လ ၂၃ ရက်ေန့တွင်ေမွးေသာသူမှ ဤကဗျာြဖင့် ပူေဇာ်အပ်ပါသည်။)
0 comments:
Post a Comment