ရင်ဘတ်​ေတွနဲ့​ တူး​ဆွ ပူ​ေဇာ်

ရင်ဘတ်​ေတွနဲ့​ တူး​ဆွ ပူ​ေဇာ်


​ေခတ်ကို ရင်ဘတ်​ေတွနဲ့​တူး​ဆွြကည့်​ြကတဲ့​အခါ
ဧရာဝတီက သူ့​နှလံုး​သား​ထဲက အရိုး​ခံအတိုင်း​
သင်တို့​ကို စီး​ဆင်း​ြပလိမ့်​မယ် ….

ြကာခဲ့​ပါြပီ
ဒါ​ေပမယ့်​ … မ​ေန့​တ​ေန့​ကလို
အထက်ဗမာြပည်ရဲ့​ ​ေနွ​ေန အပူမီး​က
ဆယ်နှစ်သား​ေလး​ရဲ့​ရင်မှာ
​ေြကကွဲမှုနဲ့​ေတာက်​ေလာင်တဲ့​ မီး​ကို
လက်မှိုင်ချလို့​သာ​ေနရ​ေတာ့​တယ်။

ြမ​ေတာင်​ေကျာင်း​ြကီး​ရဲ့​
စား​ေတာ်ဝန်ဦး​ခဲ​ေကျာင်း​လက်ရန်း​ေပါ်က​ေန
ြမင်​ေတွ့​ရတဲ့​ ြမင်ကွင်း​ တသက်မ​ေမ့​နိုင်စရာ
(သာသနာ​ေြမပလ္လင်အသ​ေရလှ​ေပတဲ့​၊​
​ေရွှြမ​ေတာင်သာတဲ့​တိုက်ဆီက၊​
​ေနလနှစ်​ေဆာင် ပါ​ေတာ်မူတဲ့​ အခိုက်တို့​ြဖင့်​၊​)
အရှင်နှစ်ပါး​ ပါ​ေတာ်မူခန်း​ ဇာတ်လမ်း​ကြကမ်း​တယ်
မုန်တိုင်း​တခုရဲ့​ဗဟိုချက်လိုမျိုး​ ဇာတိမာန်က
ဆယ်နှစ်သား​ေလး​ ​ေသွး​သား​ထဲကိန်း​ဝပ်တယ်
ကုန်း​ေဘာင်မင်း​ဆက်ရဲ့​ကျဆံုး​ခန်း​
ကိုယ့်​မင်း​ကိုယ့်​ချင်း​ဇာတ်သိမ်း​ ပတ်စာခွါ ဖျာသိမ်း​
သမိုင်း​မှာ ြမန်မာတို့​ရဲ့​လွတ်​ေြမာက်​ေရး​ေသွး​အလိမ်း​လိမ်း​နဲ့​…။


နှစ်ကာလများ​ ြဖတ်သန်း​
ဇာတိမာန်ြကီး​ထွား​မှုလမ်း​မှာ
မစ္စတာ​ေမာင်မှိုင်း​မှသည်
“ဒို့​ဗမာတခွင်သခင်ထိုအ​ေကျာ်အ​ေမာ်ဂိုဏ်း​တွင်ြဖင့်​၊​
မျို့​ရတနာသဘင်အြကင်ြဗဟ္မစိုရ်​ေဇာ်ကသိုဏ်း​ေတွနှင့်​၊​
ပလ္လင်ဗဟို​ေသာ်တနှိုင်း​ေပပဇမ္ဗူသမိုင်း​ေပျာ်စရာအ​ေြခ
(သခင်ကိုယ်​ေတာ်မှိုင်း​) ရယ်လို့​ လူတိုင်း​ေခါ်ြက​ေစ ”
သခင်ကိုယ်​ေတာ်မှိုင်း​ ဘွဲ့​အမည်ခံ နယ်ချဲ့​ကို အာခံခဲ့​တယ်…
အကျိုး​အြပစ်ကို အချိုး​အဆစ်ချြကည့်​စရာမလို
နယ်ချဲ့​ရဲ့​ရန်သူစာရင်း​မှာ နံပါတ်တစ် သခင်ကိုယ်​ေတာ်မှိုင်း​
အဲဒီအတိုင်း​ တိုင်း​ြပည်နဲ့​လူမျိုး​ကို ချစ်ခဲ့​တယ် …။

ဂျပန်အကူအညီနဲ့​ အဂင်္လိပ်နယ်ချဲ့​ကိုတိုက်ထုတ်
အဲဒီ ဂျပန်​ေတွကပဲ ြပည်သူလူထုကို ရိုက်ပုတ်​ေလ​ေတာ့​
သခင်ကိုယ်​ေတာ်မှိုင်း​လဲ မ​ေနသာ
“ မင်း​တို့​ပင့်​လာတဲ့​ဘုရား​ေတွ ြကည့်​လည်း​လုပ်ြကဦး​ကွာ၊​
တိုင်း​ြပည်မှာလူ​ေတွကို သိပ်ညှဉ်း​ဆဲကုန်ြပီ ”
သူ့​တပည့်​ေတွကို ​ေြပာရြပန်တာပါပဲ၊​

လက်တွဲ​ေဖာ် တပည့်​တပန်း​များ​ လုပ်ြကံခံရ​ေတာ့​
ဪ ​ေတာင်နန်း​ေြမာက်နန်း​ အ​ေဆာင်ြကငှန်း​နဲ့​၊​
အ​ေခါင်မြမန်း​ရခင်က၊​ ​ေအာင်ပန်း​ညို့​ရရှာတဲ့​၊​
​ေအာင်ဆန်း​တို့​ ​ေသပံုနှ​ေြမာ။
ဆရာြကီး​က အာဇာနည်ဗိမာန် ​ေလး​ချိုး​ြကီး​နဲ့​ ရင်ကျိုး​ခဲ့​ရတယ်၊​

လွတ်လပ်​ေရး​လဲ ရြပီ
ြပည်တွင်း​စစ်လဲစြပီ
အရွယ်​ေညာင်း​လို့​ ဇရာလည်း​ေထာင်း​လာတဲ့​
ဆရာြကီး​ခမျာ မနား​ရရှာ
ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​သာ
ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​သာ တိုင်း​ြပည်အတွက် အ​ေရး​ြကီး​လာ
ဆရာြကီး​ရဲ့​ ဦး​ေခါင်း​ေပါ် စုြပံု​ေရာက်လာတာပဲမဟုတ်လား​
တ​ေနဝင် တ​ေနထွက် ဆက်လိုက်ရတဲ့​ခရီး​
ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ မီး​ေတာက် အလင်း​မ​ေပျာက်ဘို့​ြကိုး​စား​
​ေရြခား​ေြမြခား​လဲသွား​ရ ြပည်တွင်း​မှာလဲ​ေဟာရ​ေြပာရ
ဆရာြကီး​ရဲ့​စိတ်ထား​ တကမ္ဘာလံုး​က ​ေလး​စား​တန်ဖိုး​ထား​သမို့​
စတာလင်ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ဆု ကို​ေပး​အပ်
ဆရာြကီး​ရဲ့​ ဂုဏ်ကိုအထွတ်အြမတ်ြဖစ်​ေစခဲ့​ြကတယ် …။

ဆရာြကီး​ရဲ့​အသက်​ေတွသာ ြကီး​ရင့်​ေြပာင်း​လဲ
တိုင်း​ြပည်မှာြဖစ်ပျက်​ေနတဲ့​ ​ေခတ်ြကီး​က မ​ေြပာင်း​မလဲ
(၁၉၅ဝ)ခုနှစ်က မန္တ​ေလး​ဘုရား​ြကီး​ (၄၅)တာကွင်း​ြကီး​
ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ လူထုတရား​ပွဲြကီး​မှာ
‘ဆရာမ​ေသခင် ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ ရတာကို ြမင်ချင်တယ်’ လို့​
တမ်း​တ​ေြကကွဲတဲ့​အသံ
​ေခတ်တိုင်း​မှာ မျိုး​ဆက်တိုင်း​မှာ ပဲ့​တင်ရိုက်ခတ်​ေနဆဲပဲ …၊​

​ေတာ်လှန်​ေရး​ခရီး​ြကမ်း​မှာ
လွတ်လပ်​ေရး​အလွန် ြငိမ်း​ချမ်း​ေရး​ ခရီး​လမ်း​မှာ
အသက်အရွယ်ကို မငဲ့​အား​
ကျရာတာဝန်ကို ထမ်း​ရွက်ရှာသူ ကဝိဆရာတဆူရဲ့​ သမိုင်း​
ပကတိ အမှန်အတိုင်း​ စိတ်ရှိတိုင်း​ေရး​ရရင်
ကမ္ဘာ​ေပါ်မှာ အြပည့်​အစံုဆံုး​
အမျိုး​သား​လွတ်​ေြမာက်​ေရး​သမိုင်း​အတ္ထုပ္ပတ္တိ စာအုပ်
ဗမာြပည်ကထုတ်တယ် ြဖစ်​ေရာ့​မယ် …..။
မိတ်​ေဆွတို့​ေရ ……
ဆရာြကီး​ကို ​ေလး​စား​ြမတ်နိုး​ ရှစ်ခိုး​ပူ​ေဇာ်
ဆရာြကီး​ရဲ့​ ​ေလး​ချိုး​ထဲကစာသား​နဲ့​ တိုက်ပွဲကို​ေခါ်
တိုက်ပွဲကို​ေဖါ်ြကပါစို့​….
အ​ေရး​ြကီး​လျင်ြဖင့်​ ​ေသွး​စည်း​ြပီး​
​ေသွး​နီး​ရာဆိုသည့်​အတိုင်း​.......
ကိုင်း​ ထထြကွြကွနှင့်​
ဝိုင်း​ြက​ေပ​ေရာ့​.......။

ရဲရင့်​သက်ဇွဲ
၂၈၀၂၂၀၁၁
(မတ်လ ၂၃ မှာကျ​ေရာက်မယ့်​ ဆရာြကီး​ သခင်ကိုယ်​ေတာ်မှိုင်း​ေမွး​ေန့​အား​
မတ်လ ၂၃ ရက်​ေန့​တွင်​ေမွး​ေသာသူမှ ဤကဗျာြဖင့်​ ပူ​ေဇာ်အပ်ပါသည်။)



0 comments:

Post a Comment