[8888peoplepower] အီးေမးလ်အုပ်စုမှ ကူးယူရရှိေဖါ်ြပပါသည်။
The voice 6-2, November 16.22, 2009 မှာပါတဲ့ ဆရာေမာင်စူးစမ်းရဲ့ ေဆာင်းပါးတို ေလးကိုဖတ်ရပါတယ်၊ ဆရာ့ကိုစိတ်ဝင်စားသူတေယာက်လည်း ြဖစ်ေနလို့ပါ၊ မ.ဆ.လ ေခတ်မှာ ေဘာဂေဗဒ ဘာသာရပ်ကို စြပီးသင်ယူခဲ့စဉ်ကပင် ဆရာေမာင်စူးစမ်း ဆိုတဲ့ အမည်နဲ့ ရင်းနှီးြပီး သားြဖစ်ခဲ့ပါတယ်၊ အစွန်းထွက်တန်ဘိုးတို့၊ ကုန်ထုတ်စွမ်းအား ကုန်ထုတ်ဆက် ဆံေရး ဆိုတဲ့ ေဝဟာရေတွကို ြကားလိုက်ရင်ပဲ ေမာင်စူးစမ်းဆိုတဲ့ အမည်နာမကို ေြပးြပီး ြမင်မိပါေတာ့တယ်။ ဆရာသည် ဆိုရှယ်လစ်ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ်မှာေတာ့ ပါရဂူတဦးပါပဲ၊ ဒါေြကာင့်လည်း မ.ဆ.လ ေခတ်တေခတ်လံုးဆရာရဲ့စာေတွ ဆရာ့ ရဲ့ ဆိုရှယ်လစ်စီးပွါးေရး သေဘာတရားေတွကို ေကျာင်း သားေတွ ေလ့လာမှတ်သားခဲ့ြကရပါတယ်။
ဆရာသည် တချိန်က ဗမာြပည်ကွန်ြမူနစ်ပါတီက ဗဟိုလ်ေကာ်မတီတဦး ြဖစ်ခဲ့ဘူးတယ်လို့ လည်းသိခဲ့ရပါတယ်၊ ဗ.က.ပ ရဲ့ မူဝါဒလမ်းစဉ်အေပါ်မှာ သေဘာထားကွဲလွဲလို့လား၊ လူပုဂ္ဂိုလ်ေတွ အေပါ်မှာ အြမင်မြကည်လင်လို့လား ဆိုတာေတာ့ မသိပါ။ ဗ.က.ပ က ထွက်ြပီး မ.ဆ.လ ကို ကူးေြပာင်း လိုက်တာကိုေတာ့ သိပါတယ်၊ ဒါေြကာင့် ဗ.က.ပ ၊ မ.ဆ.လ တို့နဲ့ ပါတ်သတ်ြပီး သေဘာတရားေရာ လက်ေတွ့ပါ ကျွမ်းကျင်ေနြပီြဖစ်တဲ့ ဝါရင့် ဆရာ ြကီး ြဖစ်လို့လည်း ေလးစားမိပါ တယ်။
ဒီဘက်ေခတ်ေရာက်ေတာ့လည်း ဆရာသည် နိုင်ငံေရးကို အစွဲအလမ်းြကီးတဲ့ နိုင်ငံေရး သမားြကီးတေယာက်ြဖစ်ေနသလား ေတာ့ မေြပာတက်ပါ၊ အင်အယ်ဒီမှာ လူြကီးတေယာက် ြဖစ်ေန တာကိုလည်း ေတွ့ရြပန်ပါတယ်၊ အခု ဆရာသည် အင်အယ်ဒီနဲ့ ဘယ်လိုဆက်ဆံေရးမျိုး ရှိမရှိဆို တာ မသိပါ၊ န.အ.ဖ စစ်အစိုးရလက်ထက်မှာ တရားဝင်ထုတ်ေဝေနတဲ့ စာေစာင်ေတွ၊ ဂျာနယ် ေတွ ထဲမှာေတာ့ ဆရာ့စာေတွကို ဆက်လက်ြပီးေတွ့ေနရြပန်ပါြပီ၊ ကမ္ဘာ့စီးပွါးေရး ေြပာင်းလဲြဖစ်ေပါ်မှု့ ေတွနဲ့ ပါတ်သက်ြပီး အေတွးအေခါ်ရှု့ေဒါင့်၊ ေဘာဂေဗဒရှု့ေဒါင့်တို့မှ ဆရာ့ေရးသားတင်ြပချက် ေတွကိုလည်း ယေန့ အထိ ကျေနာ်တို့ တန်ဖိုးထား ေလ့လာေနရတံုးပါ၊ ဆရာ့ကို ဆိုရှယ်လစ် စီးပွါးေရး ေဘာဂေဗဒပညာရှင်ြကီးတဦး အေနနဲ့ ေလးစားလျှက်ပါ၊ ဒါေပမယ့် ကျေနာ့်လို သာမန်စာ ဖတ်တတ်သူတဦးအေနနဲ့ ဆရာ့စာေရးပံုေရးနည်းေတွ၊ စကားလံုးအသံုးအနှုန်းေတွနဲ့၊ ြမန်မာမှု့ြပု ထားတဲ့ ေဝါဟာရေတွက ခက် လွန်း နက်လွန်းလို့ နားမလည်တာေတွများတဲ့ အတွက် ကိုယ့်ရဲ့ ညံ့ဖျင်းမှုကိုပဲ အြပစ်တင်မိေနပါ ေတာ့ တယ်၊ ဆရာသည် ြမန်မာစာေရးတဲ့ ေနရာမှာ ဆရာေတာ် သျှင်ဥက္ကဌ ကဲ့သို့ပင် ပညာရှင်ပီပီသသ နက်ရှိုင်းစွာေရးနှိုင်တဲ့အတွက် ေလးစားရပါေသးတယ်၊ နားမလည်တာကေတာ့ စာဖတ်သူေတွရဲ့ ညံ့ဖျင်းမှုပါပဲ။
ဆရာရဲ့ နိုင်ငံေရးသမားခံယူမှု့ မခံယူမှု့နဲ့ ပါတ်သတ်ြပီး ဆရာ့စာကိုလည်း ဖတ်မိဘူးပါတယ်၊ဒါက ဆရာ့အပိုင်းပါ၊ သို့ေသာ် ဆရာ ေရးတဲ့ ဒီမိုကေရစီ သည် အထက်ကလာမည် ဆိုတာမျိုး၊ ေရွးေကာက်ပွဲနှင့် မဟာဗျူဟာေြမာက် ရုပ်ေြပာင်းပွိုင့်ဆိုတဲ့ စာေတွ ကိုဖတ်ရြပန်ေတာ့လည်း ဆရာ သည် နိုင်ငံ ေရးနယ်ထဲမှ နိမိတ်ပံုေဆာင် ဆရာြကီးတဦးြဖစ်ေနပါေသးလားလို့ နားလည်မိြပန်ပါ တယ်။ ဒီမိုကေရစီသည် အထက်ကပဲလာမည်လို့ ဆရာေရး တံုးက လည်း ကျေနာ်က ဒီမိုကေရစီ သည် ဒီမိုကေရစီရှိတဲ့ ေနရာ ကပဲလာနှိုင်တယ်လို့ ြပန်ြပီးေရးခဲ့ဘူးပါတယ်။ အခုလည်း ေရွးေကာက် ပွဲနှင့် မဟာဗျူဟာ ေြမာက်ရုပ်ေြပာင်းပွိုင့်ဆိုတဲ့ စာတမ်း ကို ဖတ်ရြပန်ပါြပီ၊ အဲဒီ့အထဲက နိုင်ငံေရးနှင့် ဒီပလိုေမစီ ”ေခါင်းတွဲနှင့်ေနာက်တွဲ” ဆိုတာေတွကို ြကိုက်ပါတယ်၊ ဘဝင်မကျတာ က ”ြမန်မာ့နိုင်ငံေရး အနာဂတ်တွင် အိုင်ဒီအိုလိုဂျီကဏ္ဍ၊ သမိုင်းကဏ္ဍ၊ မဟာေခါင်းေဆာင်တို့၏ ကဏ္ဍသည် ကုန်ဆံုးြပီ၊ ေပါ် မည့် ြမန်မာ့ နိုင်ငံေရး ပံုသဏ္ဍန်သည် (လမ်းညွန်ဒီမိုကေရစီ)တွင် အင်စတီကျူးရှင်း (တပ်မေတာ်နှင့် လွှတ်ေတာ်) တို့က အဆံုးအြဖတ်ေပးေသာ ကဏ္ဍြဖစ် တည် လာ မည်” ဆိုသည့် ဆရာ့ေဟာကိန်းြဖစ်ပါတယ်။
ဆရာေမာင်စူးစမ်းက ြမန်မာ့နိုင်ငံေရး အနာဂတ်တွင် အိုင်ဒီအိုလိုဂျီကဏ္ဍ၊ သမိုင်းကဏ္ဍ၊ မဟာေခါင်းေဆာင်တို့၏ ကဏ္ဍသည် ကုန်ဆံုးြပီလို့ဆိုလိုက် ေတာ့ ကျေနာ်လည်း ဘယ်လိုနားလည် ရမှန်းမသိေတာ့ပါဘူး။ ကမ္ဘာြကီးမှာ မည်သည့် လူ့အဖွဲ့အစည်းမှာ မဆို အိုင်ဒီအိုလိုဂျီကဏ္ဍ ကုန်ဆံုးတယ်လို့ ရှိဘူးပါသလား၊ ဆရာေြပာသလိုဆိုရင် ဗမာြပည်မှာေတွးေခါ်ပညာရှင်ေတွ မေပါ် ေပါက်နှိုင်ေတာ့ဘူးလား၊ မိမိကိုယ်စားြပုေနတဲ့ နိုင်ငံနဲ့ လူ့အဖွဲ့အစည်း တိုးတက် ြဖစ်ထွန်းေရး အတွက် ေတွးေခါ်ေမျှာ်ြမင်စဉ်း စားဖို့ မလိုအပ်ေတာ့ဘူးလား၊ လူတိုင်းမှာ လွတ်လပ်စွာေတွးေခါ် ခွင့်နဲ့ လွတ်လပ်စွာ ေဖါ်ထုတ် ခွင့်ဆိုတာ မရှိရေတာ့ဘူးလား၊ ကမ္ဘာ့ဒဿန ပညာသမိုင်းမှာ ေဆာ့ခရစ်တီး၊ ပေလတို၊ အရစ္စတိုတယ်၊ ေဟဂယ် တို့မှအစ ဒါဝင်၊ ေဖါရီးယား၊ စိန့်ဆိုင် မွန်၊ ကား(လ်)မာ့က်(စ်)၊ နစ်ေရှးတို့အပါအဝင် ယ္ခုေခတ်ေအာ်စကာ အီကာစိုတို့အထိ လွတ်လပ်စွာ ေပါ်ထွန်း လာခဲ့ြကတဲ့ အိုင်ဒီ လို ဂျစ်ြကီး ေတွပင် မဟုတ်ပါလား၊ ဆရာ့အေြပာအရဆိုရင် အနာဂတ် ြမန်မာ့ နိုင်ငံေရးမှာ အိုင်ဒီအိုလိုဂျီကဏ္ဍသည် န.အ.ဖ က စိတ်တိုင်းကျေရွးေကာက်ပွဲမှ ြဖစ်ေပါ်လာ မည့် (တပ်မေတာ်နှင့် လွှတ်ေတာ်)ကသာ ေပါ်ေပါက်လာရမည်၊ အြခားမည်သည့် ေနရာကမှ ြဖစ်ထွန်းခွင့် မရှိလို့ြဖစ် ေနပါေရာ့လား၊ ဆရာက ဦးေနှာက် မဲ့ ြမန်မာ့လူ့အဖွဲ့အစည်း အြဖစ်ပံုေဖါ်ချင် ဟန် ရှိေန ပါေပါ့လား။
ြမန်မာ့နိုင်ငံေရးအနာဂတ်မှာ သမိုင်းကဏ္ဍလည်းကုန်ဆံုးြပီလို့ ဆရာကဆိုြပန်ပါတယ်၊ ဘယ်သမိုင်းကဏ္ဍကို ဆရာကဆို လို တာလဲ၊ ကွန်ြမူနစ်သမိုင်း နိဂံုးချုပ်ချိန်ဆိုတာ နဲ့ေတာ့ ေရာြပီး မေြပာသင့်ပါဘူး၊ လူ့သမိုင်းကဏ္ဍဆိုတာ လူေတွနဲ့မကိုက်ညီ ေတာ့လို့ ချုပ်ဆံုးမှု့ေတွရှိြကေပမယ့် လူေတွနဲ့ ကိုက် ညီမယ့် သမိုင်းကဏ္ဍသစ်ေတွက ေပါ်လာရစြမဲပါ၊ အေဟာင်းအေဟာင်း ေတွကို ြပုြပင်ရင်း အသစ်အသစ်ေတွကို ဖန်တီးေနြကတဲ့ ြဖစ်စဉ်သည်ပင်လျှင် သမိုင်းမဟုတ်ပါလား။ ြမန်မာနိုင်ငံမှာလည်း ြမန်မာ့လူအဖွဲ့အစည်းနဲ့ ကိုက်ညီမယ့် သမိုင်းကိုြမန်မာေတွ ဖန်တီးေနြကမှာပါ၊ စစ်တပ်ကဦးစီးထားတဲ့ လွှတ်ေတာ်ကသာ ြမန်မာ့သမိုင်းကို ဖန်တီးခွင့်ရှိတယ် လို့ေတာ့ ြမန်မာ့ သမိုင်းကို စစ်တပ်ထံ ”ဝ” ကွက်မအပ်သင့်ပါဘူး။
ေနာက်တချက်က မဟာေခါင်းေဆာင်တို့ရဲ့ ကဏ္ဍလည်း ကုန်ဆံုးသွားြပီလား၊ေခတ်ေဟာင်းက အယူအဆအတိုင်း နိုင်သူက သမိုင်းဝင်၊ရှံုးသူက သမိုင်း ကျဉ်ဆိုတာမျိုးေတာ့ မလုပ်သင့်ပါဘူး၊ လူ့သမိုင်းမှာရှံုးသည်ြဖစ်ေစ နိုင်သည်ြဖစ်ေစ လူသားအကျိုး အတွက် အမှန်တရားဘက်မှ ရပ်တန့် ခဲ့သူေတွရဲ့ သမိုင်းဟာ ဘယ်ေတာ့မှ ေပျာက်ပျက်သွားမည် မဟုတ်ပါဘူး၊ တို့ေတာင်းတဲ့ ကာလေလး တခုကို ြကည့်ြပီး မဟာေခါင်းေဆာင်တို့ရဲ့ ကဏ္ဍသည် ကုန် ဆံုးသွားြပီ ဆိုတဲ့ ေကာက်ချက် ကေတာ့ ရိုင်းလွန်း တယ်လို့ ထင်ပါတယ်၊ နှစ်ေပါင်းနှစ်ဆယ်ေကျာ် ဒီမိုကေရစီ ေခါင်းေဆာင်ြကီးများရဲ့ ကဏ္ဍသည် အေြကာင်းမမည် အရာမ ေရာက် ဘဲ ရပ်တန်းက ရပ်သွားြပီ၊ စစ်တပ်က ဖန်တီးမယ့် လမ်းစဉ်အတိုင်းလိုက်ဖို့သာ ြဖစ်ေတာ့သည်လို့ ဆရာက မှတ်ချက်ချ လိုက်တာပဲ၊ ေခါင်းေဆာင် ဆိုတာ လည်း လူေတွပါပဲ၊ လူေတွ့သည် ကိုယ့်သမိုင်းကို ကိုယ်ေရး ေနြကတာပါ၊ အေတွးအေခါ်၊ အယူ အဆ၊ လမ်းစဉ်ေတွ နဲ့ အတူ သမိုင်းမှတ်ချက်ေတွ အေပးခံ ေနြကရတာပါ။ အခန်းကဏ္ဍသည် ြပီးဆံုးသွားသည်ဟု မရှိ ခဲ့ပါဘူး။
ဆရာေမာင်စူးစမ်းသည်ပင်လျှင် ဗ.က.ပ ဗဟိုလ်ေကာ်မီတီအခန်းကဏ္ဍမှ မ.ဆ.လ ပါတီကို အလုပ်အေကျွးြပုခဲ့သူ ြဖစ်ခဲ့တယ်၊ ြပီးေတာ့ အင်အယ်ဒီ ဗဟိုလ်မှာ ဆရာ့ကိုေတွ့ရြပန်တယ်၊ ေဟာအခု န.အ.ဖ ေခတ် စာေရးဆရာြကီး ြဖစ်ေနြပန်ပါတယ်၊ ဆရာ့ကဏ္ဍေတွက အေြပာင်းအလဲ ေတွပဲမဟုတ် ပါလား ြပီးဆံုးသွားြခင်း၊ ကုန်ဆံုးသွားြခင်းမျိုးေတာ့ ဆရာ မေသမြခင်း မြဖစ်တန်ရာပါ ဘူး၊ ထို့နည်းအတူပဲေပါ့ မဟာေခါင်းေဆာင်ြကီးေတွရဲ့ ကဏ္ဍ သည် သူတို့လှုပ်ရှားေနသ၍ ြပီးဆံုး မသွားပါဘူး။
ေပါ်မည့်ြမန်မာ့နိုင်ငံေရး ပံုသဏ္ဍာန်သည် (တပ်မေတာ်နှင့်လွှတ်ေတာ်) တို့က အဆံုးအြဖတ် ေပးေသာ ကဏ္ဍြဖစ်တည်လာ မည်လို့ ဆရာကေဟာကိန်း ထုတ်လိုက်တယ်၊ ဒါေတွကေတာ့ ဆရာေြပာမှချည်းမဟုတ်ပါဘူး၊
အရပ်ထဲမှာလည်းေြပာေနြကတာပါပဲ၊ ြပည်တွင်းေရာြပည်ပမှာပါ အတိုက်အခံေတွရဲ့ လှုပ်ရှားမှု့ေတွက န.အ.ဖ ကိုထိထိေရာက် ေရာက် မသက်ေရာက်ခဲ့ေသးဘူး ဆိုတာ လူတိုင်းသိေနြကတာပါပဲ၊ ၉၀ ခုနှစ်က တရားဝင်ေရွးေကာက်ပွဲ (ကမ္ဘာကလည်း အသိ အမှတ်ြပု) မှာ တရားဝင်အနိုင်ရရှိခဲ့တဲ့ အင်အယ်ဒီပါတီကို အာဏာမလွှဲ၊ အသိမအမှတ်ေတာင် မြပုပဲ နှိပ်ကွတ်ေနခဲ့တာ ဘယ် သူ က ဘာများတက်နှိုင်ြကလို့လဲ၊ ြပည်တွင်းကလည်း မတက်နှိုင် ြပည်ပကလည်း မကူညီနဲ့ ေရစံုေမျာခဲ့ရတဲ့အေြခအေနကို အတိုက်အခံေတွဘက်က လည်း ဘာမှ မလုပ်နိုင်ဘူးဆိုေတာ့ န.အ.ဖ ကခင်းတဲ့လမ်းကို ေလျှာက်ဖို့မှ အပ အြခားမရှိဘူးဆိုတဲ့ အေြဖကို ဆိုက်ေနြပီဆိုတာကေတာ့ လူတိုင်း ေတွ့ြမင်ေနရတဲ့ အချက်ပါ၊ ဆရာကေဟာကိန်းထုတ်မှ မဟုတ်ပါ ဘူး။ ြမန်မာ့အေြခအေနသည် အင်ဒိုနီးရှားတို့လို ထိုင်းတို့လို စစ်အာဏာရှင်စံနစ်မှ ဒီမိုကေရစီသို့ တြဖည်းြဖည်းေြပာင်း သွားေအာင် ပင် မနည်းလုပ်ယူြကရအံုးမှာပါ။
ြမန်မာ့အေရးနဲ့ အြမဲလိုလိုပတ်သက်ေနသည့် အေမရိကန်ပင်လျှင် နှစ်ေပါင်းနှစ်ဆယ် ေလာက် ဆက်စပ်ခဲ့အြပီးမှာ စစ်အစိုးရ ကိုပဲ ြပန်လည်အာရံုကျ လာတယ်ဆိုတာ သိသာပါတယ်၊ စစ်ေအးတိုက်ပွဲက ကမ္ဘာမှာြပီးသွားတယ်ဆိုေပမယ့် ြမန်မာြပည်မှာက မြပီးေသးပါ၊ ဘယ်ေတာ့မှ ြပီးမလဲဆိုတာလည်း မသိနှိုင်ေသးပါ၊ ဒီလိုအေြခအေနမျိုးမှာ အေမရိကန်အေနနဲ့ သူနဲ့ အကျိုးတူ ရပ်တည်မယ့် အစိုးရမျိုးြဖစ်ေစချင်မှာပဲ ဆိုတာလည်း ထည့်တွက်ြကရမှာပါ၊ အကျိုးဆက်ေတွ အေနနဲ့ ၂၀၀၈ ဖွဲ့စည်းပံုနဲ့ ၂၀၁၀ ေရွးေကာက်ပွဲသည်လည်း ေလျှာေလျှာလျူလျူ ြဖစ်သွား နှိုင်ပါတယ်၊ ဆရာေြပာတဲ့ စစ်အစိုးရဦးစီး တဲ့ လွှတ်ေတာ်သည်လည်း ရုပ်ေြပာင်းပွိုင့်တခုြဖစ်မယ် ဆိုတာ ေသချာသေလာက်ရှိေနပါတယ်။
သို့ေသာ် ဒီလိုမျိုးအေြခအေနေတွ ြဖစ်ေပါ်လာေအာင် ေတွးေခါ်မှု့သေဘာတရားေတွက ဦးေဆာင်ေနခဲ့ပါတယ်၊ အဲဒီအေတွး အေခါ်ေတွသည် အြမဲ ထာ ဝရ တရားေသကျ မေနနှိုင်ပါဘူး၊ အေတွးအေခါ်အသစ်ေတွ ရှိေနြကြပီ၊ ေပါ်ေပါက်ဆဲ၊ ေပါ်ေပါက် လာြကဦးမည်ဆိုတာ ဓမ္မတာပါ၊ ဆရာေြပာသလို အိုင်ဒီအိုလိုဂျီသည် ဘယ်ေတာ့မှမြပီးဆံုးပါ။ မျိုးဆက်သစ်တို့ရဲ့ အိုင်ဒီအိုလိုဂျီ လမ်းသစ် ေတွကို ေဖါက်ြကဖို့ တိုက်တွန်းသင့်ပါတယ်၊ လမ်းညွှန်သင့်ပါတယ်၊ ြဖစ်တည်မှု့ေရစီး ေြကာင်း အတိုင်း စုန်လိုက်ခိုင်း ြပီး ေရမနစ်ေအာင် ေရကူးေနြကဖို့ ေြပာနိုင်တာေလာက်ေတာ့ လူတိုင်းေပါ့လို့ ေြပာြကားရင်း။…။
ေကျးဇူးတင်ပါတယ် ဆရာေမာင်စူးစမ်းခင်ဗျား။…။
ဦးဖိုးသာေအာင်--၂၃၊ ၁၁၊ ၀၉။
The voice 6-2, November 16.22, 2009 မှာပါတဲ့ ဆရာေမာင်စူးစမ်းရဲ့ ေဆာင်းပါးတို ေလးကိုဖတ်ရပါတယ်၊ ဆရာ့ကိုစိတ်ဝင်စားသူတေယာက်လည်း ြဖစ်ေနလို့ပါ၊ မ.ဆ.လ ေခတ်မှာ ေဘာဂေဗဒ ဘာသာရပ်ကို စြပီးသင်ယူခဲ့စဉ်ကပင် ဆရာေမာင်စူးစမ်း ဆိုတဲ့ အမည်နဲ့ ရင်းနှီးြပီး သားြဖစ်ခဲ့ပါတယ်၊ အစွန်းထွက်တန်ဘိုးတို့၊ ကုန်ထုတ်စွမ်းအား ကုန်ထုတ်ဆက် ဆံေရး ဆိုတဲ့ ေဝဟာရေတွကို ြကားလိုက်ရင်ပဲ ေမာင်စူးစမ်းဆိုတဲ့ အမည်နာမကို ေြပးြပီး ြမင်မိပါေတာ့တယ်။ ဆရာသည် ဆိုရှယ်လစ်ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ်မှာေတာ့ ပါရဂူတဦးပါပဲ၊ ဒါေြကာင့်လည်း မ.ဆ.လ ေခတ်တေခတ်လံုးဆရာရဲ့စာေတွ ဆရာ့ ရဲ့ ဆိုရှယ်လစ်စီးပွါးေရး သေဘာတရားေတွကို ေကျာင်း သားေတွ ေလ့လာမှတ်သားခဲ့ြကရပါတယ်။
ဆရာသည် တချိန်က ဗမာြပည်ကွန်ြမူနစ်ပါတီက ဗဟိုလ်ေကာ်မတီတဦး ြဖစ်ခဲ့ဘူးတယ်လို့ လည်းသိခဲ့ရပါတယ်၊ ဗ.က.ပ ရဲ့ မူဝါဒလမ်းစဉ်အေပါ်မှာ သေဘာထားကွဲလွဲလို့လား၊ လူပုဂ္ဂိုလ်ေတွ အေပါ်မှာ အြမင်မြကည်လင်လို့လား ဆိုတာေတာ့ မသိပါ။ ဗ.က.ပ က ထွက်ြပီး မ.ဆ.လ ကို ကူးေြပာင်း လိုက်တာကိုေတာ့ သိပါတယ်၊ ဒါေြကာင့် ဗ.က.ပ ၊ မ.ဆ.လ တို့နဲ့ ပါတ်သတ်ြပီး သေဘာတရားေရာ လက်ေတွ့ပါ ကျွမ်းကျင်ေနြပီြဖစ်တဲ့ ဝါရင့် ဆရာ ြကီး ြဖစ်လို့လည်း ေလးစားမိပါ တယ်။
ဒီဘက်ေခတ်ေရာက်ေတာ့လည်း ဆရာသည် နိုင်ငံေရးကို အစွဲအလမ်းြကီးတဲ့ နိုင်ငံေရး သမားြကီးတေယာက်ြဖစ်ေနသလား ေတာ့ မေြပာတက်ပါ၊ အင်အယ်ဒီမှာ လူြကီးတေယာက် ြဖစ်ေန တာကိုလည်း ေတွ့ရြပန်ပါတယ်၊ အခု ဆရာသည် အင်အယ်ဒီနဲ့ ဘယ်လိုဆက်ဆံေရးမျိုး ရှိမရှိဆို တာ မသိပါ၊ န.အ.ဖ စစ်အစိုးရလက်ထက်မှာ တရားဝင်ထုတ်ေဝေနတဲ့ စာေစာင်ေတွ၊ ဂျာနယ် ေတွ ထဲမှာေတာ့ ဆရာ့စာေတွကို ဆက်လက်ြပီးေတွ့ေနရြပန်ပါြပီ၊ ကမ္ဘာ့စီးပွါးေရး ေြပာင်းလဲြဖစ်ေပါ်မှု့ ေတွနဲ့ ပါတ်သက်ြပီး အေတွးအေခါ်ရှု့ေဒါင့်၊ ေဘာဂေဗဒရှု့ေဒါင့်တို့မှ ဆရာ့ေရးသားတင်ြပချက် ေတွကိုလည်း ယေန့ အထိ ကျေနာ်တို့ တန်ဖိုးထား ေလ့လာေနရတံုးပါ၊ ဆရာ့ကို ဆိုရှယ်လစ် စီးပွါးေရး ေဘာဂေဗဒပညာရှင်ြကီးတဦး အေနနဲ့ ေလးစားလျှက်ပါ၊ ဒါေပမယ့် ကျေနာ့်လို သာမန်စာ ဖတ်တတ်သူတဦးအေနနဲ့ ဆရာ့စာေရးပံုေရးနည်းေတွ၊ စကားလံုးအသံုးအနှုန်းေတွနဲ့၊ ြမန်မာမှု့ြပု ထားတဲ့ ေဝါဟာရေတွက ခက် လွန်း နက်လွန်းလို့ နားမလည်တာေတွများတဲ့ အတွက် ကိုယ့်ရဲ့ ညံ့ဖျင်းမှုကိုပဲ အြပစ်တင်မိေနပါ ေတာ့ တယ်၊ ဆရာသည် ြမန်မာစာေရးတဲ့ ေနရာမှာ ဆရာေတာ် သျှင်ဥက္ကဌ ကဲ့သို့ပင် ပညာရှင်ပီပီသသ နက်ရှိုင်းစွာေရးနှိုင်တဲ့အတွက် ေလးစားရပါေသးတယ်၊ နားမလည်တာကေတာ့ စာဖတ်သူေတွရဲ့ ညံ့ဖျင်းမှုပါပဲ။
ဆရာရဲ့ နိုင်ငံေရးသမားခံယူမှု့ မခံယူမှု့နဲ့ ပါတ်သတ်ြပီး ဆရာ့စာကိုလည်း ဖတ်မိဘူးပါတယ်၊ဒါက ဆရာ့အပိုင်းပါ၊ သို့ေသာ် ဆရာ ေရးတဲ့ ဒီမိုကေရစီ သည် အထက်ကလာမည် ဆိုတာမျိုး၊ ေရွးေကာက်ပွဲနှင့် မဟာဗျူဟာေြမာက် ရုပ်ေြပာင်းပွိုင့်ဆိုတဲ့ စာေတွ ကိုဖတ်ရြပန်ေတာ့လည်း ဆရာ သည် နိုင်ငံ ေရးနယ်ထဲမှ နိမိတ်ပံုေဆာင် ဆရာြကီးတဦးြဖစ်ေနပါေသးလားလို့ နားလည်မိြပန်ပါ တယ်။ ဒီမိုကေရစီသည် အထက်ကပဲလာမည်လို့ ဆရာေရး တံုးက လည်း ကျေနာ်က ဒီမိုကေရစီ သည် ဒီမိုကေရစီရှိတဲ့ ေနရာ ကပဲလာနှိုင်တယ်လို့ ြပန်ြပီးေရးခဲ့ဘူးပါတယ်။ အခုလည်း ေရွးေကာက် ပွဲနှင့် မဟာဗျူဟာ ေြမာက်ရုပ်ေြပာင်းပွိုင့်ဆိုတဲ့ စာတမ်း ကို ဖတ်ရြပန်ပါြပီ၊ အဲဒီ့အထဲက နိုင်ငံေရးနှင့် ဒီပလိုေမစီ ”ေခါင်းတွဲနှင့်ေနာက်တွဲ” ဆိုတာေတွကို ြကိုက်ပါတယ်၊ ဘဝင်မကျတာ က ”ြမန်မာ့နိုင်ငံေရး အနာဂတ်တွင် အိုင်ဒီအိုလိုဂျီကဏ္ဍ၊ သမိုင်းကဏ္ဍ၊ မဟာေခါင်းေဆာင်တို့၏ ကဏ္ဍသည် ကုန်ဆံုးြပီ၊ ေပါ် မည့် ြမန်မာ့ နိုင်ငံေရး ပံုသဏ္ဍန်သည် (လမ်းညွန်ဒီမိုကေရစီ)တွင် အင်စတီကျူးရှင်း (တပ်မေတာ်နှင့် လွှတ်ေတာ်) တို့က အဆံုးအြဖတ်ေပးေသာ ကဏ္ဍြဖစ် တည် လာ မည်” ဆိုသည့် ဆရာ့ေဟာကိန်းြဖစ်ပါတယ်။
ဆရာေမာင်စူးစမ်းက ြမန်မာ့နိုင်ငံေရး အနာဂတ်တွင် အိုင်ဒီအိုလိုဂျီကဏ္ဍ၊ သမိုင်းကဏ္ဍ၊ မဟာေခါင်းေဆာင်တို့၏ ကဏ္ဍသည် ကုန်ဆံုးြပီလို့ဆိုလိုက် ေတာ့ ကျေနာ်လည်း ဘယ်လိုနားလည် ရမှန်းမသိေတာ့ပါဘူး။ ကမ္ဘာြကီးမှာ မည်သည့် လူ့အဖွဲ့အစည်းမှာ မဆို အိုင်ဒီအိုလိုဂျီကဏ္ဍ ကုန်ဆံုးတယ်လို့ ရှိဘူးပါသလား၊ ဆရာေြပာသလိုဆိုရင် ဗမာြပည်မှာေတွးေခါ်ပညာရှင်ေတွ မေပါ် ေပါက်နှိုင်ေတာ့ဘူးလား၊ မိမိကိုယ်စားြပုေနတဲ့ နိုင်ငံနဲ့ လူ့အဖွဲ့အစည်း တိုးတက် ြဖစ်ထွန်းေရး အတွက် ေတွးေခါ်ေမျှာ်ြမင်စဉ်း စားဖို့ မလိုအပ်ေတာ့ဘူးလား၊ လူတိုင်းမှာ လွတ်လပ်စွာေတွးေခါ် ခွင့်နဲ့ လွတ်လပ်စွာ ေဖါ်ထုတ် ခွင့်ဆိုတာ မရှိရေတာ့ဘူးလား၊ ကမ္ဘာ့ဒဿန ပညာသမိုင်းမှာ ေဆာ့ခရစ်တီး၊ ပေလတို၊ အရစ္စတိုတယ်၊ ေဟဂယ် တို့မှအစ ဒါဝင်၊ ေဖါရီးယား၊ စိန့်ဆိုင် မွန်၊ ကား(လ်)မာ့က်(စ်)၊ နစ်ေရှးတို့အပါအဝင် ယ္ခုေခတ်ေအာ်စကာ အီကာစိုတို့အထိ လွတ်လပ်စွာ ေပါ်ထွန်း လာခဲ့ြကတဲ့ အိုင်ဒီ လို ဂျစ်ြကီး ေတွပင် မဟုတ်ပါလား၊ ဆရာ့အေြပာအရဆိုရင် အနာဂတ် ြမန်မာ့ နိုင်ငံေရးမှာ အိုင်ဒီအိုလိုဂျီကဏ္ဍသည် န.အ.ဖ က စိတ်တိုင်းကျေရွးေကာက်ပွဲမှ ြဖစ်ေပါ်လာ မည့် (တပ်မေတာ်နှင့် လွှတ်ေတာ်)ကသာ ေပါ်ေပါက်လာရမည်၊ အြခားမည်သည့် ေနရာကမှ ြဖစ်ထွန်းခွင့် မရှိလို့ြဖစ် ေနပါေရာ့လား၊ ဆရာက ဦးေနှာက် မဲ့ ြမန်မာ့လူ့အဖွဲ့အစည်း အြဖစ်ပံုေဖါ်ချင် ဟန် ရှိေန ပါေပါ့လား။
ြမန်မာ့နိုင်ငံေရးအနာဂတ်မှာ သမိုင်းကဏ္ဍလည်းကုန်ဆံုးြပီလို့ ဆရာကဆိုြပန်ပါတယ်၊ ဘယ်သမိုင်းကဏ္ဍကို ဆရာကဆို လို တာလဲ၊ ကွန်ြမူနစ်သမိုင်း နိဂံုးချုပ်ချိန်ဆိုတာ နဲ့ေတာ့ ေရာြပီး မေြပာသင့်ပါဘူး၊ လူ့သမိုင်းကဏ္ဍဆိုတာ လူေတွနဲ့မကိုက်ညီ ေတာ့လို့ ချုပ်ဆံုးမှု့ေတွရှိြကေပမယ့် လူေတွနဲ့ ကိုက် ညီမယ့် သမိုင်းကဏ္ဍသစ်ေတွက ေပါ်လာရစြမဲပါ၊ အေဟာင်းအေဟာင်း ေတွကို ြပုြပင်ရင်း အသစ်အသစ်ေတွကို ဖန်တီးေနြကတဲ့ ြဖစ်စဉ်သည်ပင်လျှင် သမိုင်းမဟုတ်ပါလား။ ြမန်မာနိုင်ငံမှာလည်း ြမန်မာ့လူအဖွဲ့အစည်းနဲ့ ကိုက်ညီမယ့် သမိုင်းကိုြမန်မာေတွ ဖန်တီးေနြကမှာပါ၊ စစ်တပ်ကဦးစီးထားတဲ့ လွှတ်ေတာ်ကသာ ြမန်မာ့သမိုင်းကို ဖန်တီးခွင့်ရှိတယ် လို့ေတာ့ ြမန်မာ့ သမိုင်းကို စစ်တပ်ထံ ”ဝ” ကွက်မအပ်သင့်ပါဘူး။
ေနာက်တချက်က မဟာေခါင်းေဆာင်တို့ရဲ့ ကဏ္ဍလည်း ကုန်ဆံုးသွားြပီလား၊ေခတ်ေဟာင်းက အယူအဆအတိုင်း နိုင်သူက သမိုင်းဝင်၊ရှံုးသူက သမိုင်း ကျဉ်ဆိုတာမျိုးေတာ့ မလုပ်သင့်ပါဘူး၊ လူ့သမိုင်းမှာရှံုးသည်ြဖစ်ေစ နိုင်သည်ြဖစ်ေစ လူသားအကျိုး အတွက် အမှန်တရားဘက်မှ ရပ်တန့် ခဲ့သူေတွရဲ့ သမိုင်းဟာ ဘယ်ေတာ့မှ ေပျာက်ပျက်သွားမည် မဟုတ်ပါဘူး၊ တို့ေတာင်းတဲ့ ကာလေလး တခုကို ြကည့်ြပီး မဟာေခါင်းေဆာင်တို့ရဲ့ ကဏ္ဍသည် ကုန် ဆံုးသွားြပီ ဆိုတဲ့ ေကာက်ချက် ကေတာ့ ရိုင်းလွန်း တယ်လို့ ထင်ပါတယ်၊ နှစ်ေပါင်းနှစ်ဆယ်ေကျာ် ဒီမိုကေရစီ ေခါင်းေဆာင်ြကီးများရဲ့ ကဏ္ဍသည် အေြကာင်းမမည် အရာမ ေရာက် ဘဲ ရပ်တန်းက ရပ်သွားြပီ၊ စစ်တပ်က ဖန်တီးမယ့် လမ်းစဉ်အတိုင်းလိုက်ဖို့သာ ြဖစ်ေတာ့သည်လို့ ဆရာက မှတ်ချက်ချ လိုက်တာပဲ၊ ေခါင်းေဆာင် ဆိုတာ လည်း လူေတွပါပဲ၊ လူေတွ့သည် ကိုယ့်သမိုင်းကို ကိုယ်ေရး ေနြကတာပါ၊ အေတွးအေခါ်၊ အယူ အဆ၊ လမ်းစဉ်ေတွ နဲ့ အတူ သမိုင်းမှတ်ချက်ေတွ အေပးခံ ေနြကရတာပါ။ အခန်းကဏ္ဍသည် ြပီးဆံုးသွားသည်ဟု မရှိ ခဲ့ပါဘူး။
ဆရာေမာင်စူးစမ်းသည်ပင်လျှင် ဗ.က.ပ ဗဟိုလ်ေကာ်မီတီအခန်းကဏ္ဍမှ မ.ဆ.လ ပါတီကို အလုပ်အေကျွးြပုခဲ့သူ ြဖစ်ခဲ့တယ်၊ ြပီးေတာ့ အင်အယ်ဒီ ဗဟိုလ်မှာ ဆရာ့ကိုေတွ့ရြပန်တယ်၊ ေဟာအခု န.အ.ဖ ေခတ် စာေရးဆရာြကီး ြဖစ်ေနြပန်ပါတယ်၊ ဆရာ့ကဏ္ဍေတွက အေြပာင်းအလဲ ေတွပဲမဟုတ် ပါလား ြပီးဆံုးသွားြခင်း၊ ကုန်ဆံုးသွားြခင်းမျိုးေတာ့ ဆရာ မေသမြခင်း မြဖစ်တန်ရာပါ ဘူး၊ ထို့နည်းအတူပဲေပါ့ မဟာေခါင်းေဆာင်ြကီးေတွရဲ့ ကဏ္ဍ သည် သူတို့လှုပ်ရှားေနသ၍ ြပီးဆံုး မသွားပါဘူး။
ေပါ်မည့်ြမန်မာ့နိုင်ငံေရး ပံုသဏ္ဍာန်သည် (တပ်မေတာ်နှင့်လွှတ်ေတာ်) တို့က အဆံုးအြဖတ် ေပးေသာ ကဏ္ဍြဖစ်တည်လာ မည်လို့ ဆရာကေဟာကိန်း ထုတ်လိုက်တယ်၊ ဒါေတွကေတာ့ ဆရာေြပာမှချည်းမဟုတ်ပါဘူး၊
အရပ်ထဲမှာလည်းေြပာေနြကတာပါပဲ၊ ြပည်တွင်းေရာြပည်ပမှာပါ အတိုက်အခံေတွရဲ့ လှုပ်ရှားမှု့ေတွက န.အ.ဖ ကိုထိထိေရာက် ေရာက် မသက်ေရာက်ခဲ့ေသးဘူး ဆိုတာ လူတိုင်းသိေနြကတာပါပဲ၊ ၉၀ ခုနှစ်က တရားဝင်ေရွးေကာက်ပွဲ (ကမ္ဘာကလည်း အသိ အမှတ်ြပု) မှာ တရားဝင်အနိုင်ရရှိခဲ့တဲ့ အင်အယ်ဒီပါတီကို အာဏာမလွှဲ၊ အသိမအမှတ်ေတာင် မြပုပဲ နှိပ်ကွတ်ေနခဲ့တာ ဘယ် သူ က ဘာများတက်နှိုင်ြကလို့လဲ၊ ြပည်တွင်းကလည်း မတက်နှိုင် ြပည်ပကလည်း မကူညီနဲ့ ေရစံုေမျာခဲ့ရတဲ့အေြခအေနကို အတိုက်အခံေတွဘက်က လည်း ဘာမှ မလုပ်နိုင်ဘူးဆိုေတာ့ န.အ.ဖ ကခင်းတဲ့လမ်းကို ေလျှာက်ဖို့မှ အပ အြခားမရှိဘူးဆိုတဲ့ အေြဖကို ဆိုက်ေနြပီဆိုတာကေတာ့ လူတိုင်း ေတွ့ြမင်ေနရတဲ့ အချက်ပါ၊ ဆရာကေဟာကိန်းထုတ်မှ မဟုတ်ပါ ဘူး။ ြမန်မာ့အေြခအေနသည် အင်ဒိုနီးရှားတို့လို ထိုင်းတို့လို စစ်အာဏာရှင်စံနစ်မှ ဒီမိုကေရစီသို့ တြဖည်းြဖည်းေြပာင်း သွားေအာင် ပင် မနည်းလုပ်ယူြကရအံုးမှာပါ။
ြမန်မာ့အေရးနဲ့ အြမဲလိုလိုပတ်သက်ေနသည့် အေမရိကန်ပင်လျှင် နှစ်ေပါင်းနှစ်ဆယ် ေလာက် ဆက်စပ်ခဲ့အြပီးမှာ စစ်အစိုးရ ကိုပဲ ြပန်လည်အာရံုကျ လာတယ်ဆိုတာ သိသာပါတယ်၊ စစ်ေအးတိုက်ပွဲက ကမ္ဘာမှာြပီးသွားတယ်ဆိုေပမယ့် ြမန်မာြပည်မှာက မြပီးေသးပါ၊ ဘယ်ေတာ့မှ ြပီးမလဲဆိုတာလည်း မသိနှိုင်ေသးပါ၊ ဒီလိုအေြခအေနမျိုးမှာ အေမရိကန်အေနနဲ့ သူနဲ့ အကျိုးတူ ရပ်တည်မယ့် အစိုးရမျိုးြဖစ်ေစချင်မှာပဲ ဆိုတာလည်း ထည့်တွက်ြကရမှာပါ၊ အကျိုးဆက်ေတွ အေနနဲ့ ၂၀၀၈ ဖွဲ့စည်းပံုနဲ့ ၂၀၁၀ ေရွးေကာက်ပွဲသည်လည်း ေလျှာေလျှာလျူလျူ ြဖစ်သွား နှိုင်ပါတယ်၊ ဆရာေြပာတဲ့ စစ်အစိုးရဦးစီး တဲ့ လွှတ်ေတာ်သည်လည်း ရုပ်ေြပာင်းပွိုင့်တခုြဖစ်မယ် ဆိုတာ ေသချာသေလာက်ရှိေနပါတယ်။
သို့ေသာ် ဒီလိုမျိုးအေြခအေနေတွ ြဖစ်ေပါ်လာေအာင် ေတွးေခါ်မှု့သေဘာတရားေတွက ဦးေဆာင်ေနခဲ့ပါတယ်၊ အဲဒီအေတွး အေခါ်ေတွသည် အြမဲ ထာ ဝရ တရားေသကျ မေနနှိုင်ပါဘူး၊ အေတွးအေခါ်အသစ်ေတွ ရှိေနြကြပီ၊ ေပါ်ေပါက်ဆဲ၊ ေပါ်ေပါက် လာြကဦးမည်ဆိုတာ ဓမ္မတာပါ၊ ဆရာေြပာသလို အိုင်ဒီအိုလိုဂျီသည် ဘယ်ေတာ့မှမြပီးဆံုးပါ။ မျိုးဆက်သစ်တို့ရဲ့ အိုင်ဒီအိုလိုဂျီ လမ်းသစ် ေတွကို ေဖါက်ြကဖို့ တိုက်တွန်းသင့်ပါတယ်၊ လမ်းညွှန်သင့်ပါတယ်၊ ြဖစ်တည်မှု့ေရစီး ေြကာင်း အတိုင်း စုန်လိုက်ခိုင်း ြပီး ေရမနစ်ေအာင် ေရကူးေနြကဖို့ ေြပာနိုင်တာေလာက်ေတာ့ လူတိုင်းေပါ့လို့ ေြပာြကားရင်း။…။
ေကျးဇူးတင်ပါတယ် ဆရာေမာင်စူးစမ်းခင်ဗျား။…။
ဦးဖိုးသာေအာင်--၂၃၊ ၁၁၊ ၀၉။
0 comments:
Post a Comment